اهداف جشنواره
اهداف جشنواره
– شناسایی سازمانهای حامی از پایاننامهها؛
-کاربردی کردن دانش و پژوهش در راستای نیازهای سازمانها؛
– ایجاد زبان مفاهمه (گفتمان) بین سازمانها و بنگاهها با دانشجویان و دانشاندوزان؛
– ایجاد پیوند پایدار و نظاممند و همکاری مستمر (فرهنگسازی و عادیسازی رابطه) بین دانشگاه و صنعت؛
– اعتمادسازی و انجام تحقیقات مشترک با صنعت در پاسخ به نیازهای تحقیقاتی؛
– بههنگام نگهداشتن صنعت در ارتباط با تازههای علم، فناوریها و فنون جدید؛
-توانمندی در توسعه محصولات جدید، دستیابی به بازارهای جدید و توسعه سطوح مهارتی؛
– شناسایی و تجاری کردن ایدهها و نوآوریهای دانشجویان؛
-کمک به دانشجویان برای انتخاب موضوع کاربردی؛
-کمک به دانشجویان برای کاربینی- کارورزی- کارآموزی و کار دانشجویی
– جایابی برای گذراندن فرصتهای مطالعاتی برای استادان؛
– توسعه روحیه تحقیق در عرصههای کار و عمل؛
– اثربخش نمودن آموزشهای دانشگاهی؛
-کمک به هدایت منابع حمایتی و اعتبارات پژوهشی سازمانها در جهت پایاننامههای کاربردیِ همراستا با نیاز آن سازمانها و صنایع.
– بین الاذهانی شدن مفاهیم علمی بین دانشگاه مراکز علمی و بنگاه های اقتصادی و سازمانها.
– تقاضا محور بودن و مصرفی شدن دستاوردهای علمی بر اساس نیاز جامعه و صنعت.
– عبور از سطحی نگری نسبت به پایان نامه ها و طرح ها به عنوان یک کار صرفا وظیفه ای برای اشتغال دانشجویان.
– شکل گیری فرهنگ ارتباطات و گفتمان و تعاملات بین استادان و دانشجویان و مراکز علمی و پژوهشی.
– شناسایی بازار تقاضا و اهمیت آن و ورود به جامعه قبل از فارغ التحصیلی.
– مردمی سازی دانش و رشد سواد علمی جامعه و صنعت.
– شکل گیری پارادایم و زبان همگانی و همگرایی و مشارکت در اقتصاد و تجارت.
– شکل گیری ستاد بزرگ هدایت طرح و پایان نامه.
– انقلابی در ارتباطات شکل گیری موقوفه ها و جوایز ملی .
– تقویب ارتباط آموزش عالی با بازار کار، بنگاههای اقتصادی و جامعه .
– جهت دهی تحقیقات دانشگاهها و تاثیرات اجتماعی فرهنگی و کاهش بیکاری.
دیدگاه ها