no-img
جشنواره ملی طرحها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی کاربردی کارفرما محور امیرکبیر

پایان‌نامه‌های دانشجویی نباید در بایگانی خاک بخورد - جشنواره ملی طرحها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی کاربردی کارفرما محور امیرکبیر

جشنواره ملی طرحها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی کاربردی کارفرما محور امیرکبیر
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

پایان‌نامه‌های دانشجویی نباید در بایگانی خاک بخورد
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹

پایان‌نامه‌های دانشجویی نباید در بایگانی خاک بخورد


 

ایسنا/البرز رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه ایران در حوزه تولید مقاله در رتبه سوم یا چهارم دنیا قراردارد گفت: متاسفانه بسیاری از این مقاله‌ها به مرحله طرح و اجرا نمی‌رسند و به سمت تولید سوق پیدا نمی‌کنند.

رحیم بنا مولایی روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت در اولین نشست خبری جشنواره ملی امیر کبیر( طرح‌ها، پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی کاربردی کارفرما محور) که در اتاق بازرگانی البرز  برگزار شد، اظهار کرد: تعامل صنعت و دانشگاه که از سال ۹۴ در البرز شکل گرفته تا کنون دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: بدون اغراق باید گفت البرز یکی از پیگیرترین استان ها در بحث تعامل صنعت و دانشگاه است و به نوعی پایلوتی در این حوزه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: با برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت باید به سمتی پیش برویم که دانشگاه‌ها به جای تمرکز بر مدرک تحصیلی به سمت تولید مهارت گام بردارند.

این مسئول توضیح داد: بدون شک با مهارت محوری می‌توانیم بخشی از مشکلات کشور که در سایه اعمال تحریم‌ها ایجاد شده را از میان برداریم.

وی با تاکید بر ضرورت تعامل صاحبان علم با فعالان بخش صنعت و تولید گفت: تا زمانی که صاحبان علم و پژوهشگران به طور ملموس با مشکلات بخش تولید آشنا نباشند، نمی‌توانند کلیدی برای حل آنها پیدا کنند.

بنا مولایی تاکید کرد: اجرای طرح تولید بدون کارخانه و راه اندازی دفتر تسهیلگری در اتاق بازرگانی البرز گامی در راستای پیوند تولید و علم بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر پایان نامه‌های دانشجویی در بایگانی‌ها خاک می‌خورد، توضیح داد: باید از این پتانسیل‌ها برای دستیابی به توسعه همه جانبه کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران در حوزه تولید مقاله نیز در رتبه سوم یا چهارم دنیا قراردارد اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از این مقاله‌ها به مرحله طرح و اجرا نمی‌رسند و به سمت تولید سوق پیدا نمی‌کنند.

این مسئول افزود: اگر علم و صنعت نتوانند تعامل سازنده‌ای با هم داشته باشند عملا وقت خود را تلف و هزینه صرف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید از فرصت برگزاری جشنواره ملی امیرکبیر برای پیوند هر چه بیشتر علم و صنعت استفاده کنیم، گفت: این جشنواره ۲۰ دی ماه برگزار می‌شود و از برگزیدگان آن به نحو شایسته‌ای قدردانی خواهد شد.

بنامولایی اضافه کرد: با برگزاری این جشنواره به سمتی حرکت می‌کنیم که پایانه نامه‌های دانشجویی بتوانند بخشی از نیاز صنعت و تولید را مرتفع کنند.

وی توضیح داد: این جشنواره این فرهنگ را در میان دانشگاهیان جا می اندازد که پایان نامه ها باید کارفرما محور باشند و بتوانند بر اساس نیاز و تقاضای بخش تولید و صنعت ارائه شوند.

 



درباره نویسنده

admin 177 نوشته در جشنواره ملی طرحها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی کاربردی کارفرما محور امیرکبیر دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی توسط واحد فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی استان البرز . ©