no-img
جشنواره ملی طرحها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی کاربردی کارفرما محور امیرکبیر

اولویت های پژوهشی ( کاربردی ) بانک برای سال 1398 - جشنواره ملی طرحها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی کاربردی کارفرما محور امیرکبیر

جشنواره ملی طرحها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی کاربردی کارفرما محور امیرکبیر
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

اولویت های پژوهشی ( کاربردی ) بانک برای سال 1398
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۸

اولویت های پژوهشی ( کاربردی ) بانک برای سال 1398


اولویت های پژوهشی ( کاربردی ) بانک برای سال 1398

یکشنبه 22 اردیبهشت 1398
–  طراحی مدلی برای اجرای برنامه استراتژیک بانک مطابق با اسناد بالادستی (با تأکید بر طراحی سامانه)
–  طراحی یک مدل کاربردی برای تدوین استرات‍ژی‌های آموزش در بانک ملی ایران
–  طراحی مدل بهینه در زنجیره تأمین
–  استقرار و اجرای نظام‌مند مدیریت دانش در بانک
–  طبقه‌بندی شغل و شاغل و طراحی سیستم کارراهه شغلی به منظور استقرار نظام رشد و ارتقای عدالت محور سرمایه انسانی
–  طراحی و اجرای الگوی برنامه توسعه فردی (PDP) کارکنان و مدیران
–  طراحی نظام مدیریت ریسک یکپارچه (ERM) در بانک
–  ارائه الگوی بانکداری جامع توسعه‌ای (مگابانک توسعه‌ای) برای بانک ملی ایران
–  تدوین نظام توسعه محصولات و خدمات نوین و طراحی سامانه مدیریت چرخه عمر محصول یا خدمت
–  بازطراحی ساختار سازمانی بانک ملی با رویکرد سرویس‌گرا متناسب با ماموریت و رسالت بانک با تاکید بر سودآوری و توانمند‌سازی بانک ملی ایران

اولویت های پژوهشی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری

–    ارائه مدلی هوشمند جهت پایش محصولات و خدمات در سطح نظام بانکی
–    ارائه مدلی جهت بررسی زیست محصول و خدمت و طراحی سامانه مربوط
–    تکنولوژی Block Chain و کاربرد آن در محصولات و خدمات بانکی
–    طراحی مدلی برای پول‌رمزنگاری شده در تأمین مالی فین‌تک‌ها
–    امنیت بانکداری باز و API های بانکی
–    اعتماد و امنیت در  بانکداری دیجیتال در بستر پردازش ابری
–    الگوریتم های شناخت بات نت ها در شبکه بانکی
–    امنیت بانکداری در بستر شبکه های اجتماعی
–    تامین امنیت مبتنی بر Block Chain در بانکداری دیجیتالی
–    راهکارهای مقابله با حملات فیشینگ در بانکداری الکترونیک
–    راهکارهای مقابله با بدافزارهای بانکی
–    بکارگیری الگوریتم‌های هوش مصنوعی (یادگیری عمیق، شبکه های عصبی و …) در حوزه های کشف تقلب و تشخیص نفوذ و امنیت پایانه‌ها
–    مدل‌سازی فعالیت‌های بانکی براساس یک ساختار پیچیده (Complex) اقتصادی

فین تک‌ها و استارتاپ‌ها
–    ارائه راهکارهای مناسب جهت بکارگیری شبکه‌های اجتماعی به منظور سودآوری سرویس‌های بانکی
–    ارائه رویه‌های یکپارچه‌سازی کسب و کارهای مختلف مالی
–    ارائه مدلی برای بیمه فین‌تک‌ها و استارتاپ‌های منتخب
–    ایجاد مدل‌های کسب و کار جدید در ساختار درآمدی بانک
–    بررسی امکان تأمین مالی (چتر حمایتی) استارتاپ‌های حوزه‌های امور مالی توسط بانک ملی
–    بررسی ضرورت، الزامات و الگوهای استاندارد PSD2
–    بررسی و شناخت فین تک¬های موفق در بخش تسهیلات اعتباری
–    بررسی و شناخت فین‌تک‌های موفق به منظور پیاده‌سازی ایده‌های اثرگذار در بخش بررسی طرح‌ها
–    مطالعه بهره‌گیری از توان فین‌تک‌ها در حوزه انتقال وجه بین‌المللی در بانک ملی ایران
–    بررسی الگوهای کاربردی در زمینه Block Chain در خصوص مبادلات تجاری و بانکی در دوران تحریم.
–    بررسی مقایسه ای شیوه‌های تأمین امنیت در پول رمزی
–    بررسی و مطالعه روش‌های نوین تأمین مالی در بانک از طریق شبکه‌های اجتماعی و بانکداری دیجیتالی
–    پول‌رمزی و نحوه انتشار آن در بانک
–    چگونگی ارزیابی و ارائه یک مدل مشخص جهت بررسی شرکتهای استارتاپی حوزه فین‌تک
–    طراحی یک پروتکل امن در مقابل جعل هویت، ‌با رعایت گمنامی و انکارناپذیری در تولید پول رمزی
–    نقش Initial Coin Offering (ICO)  در بانکداری
–    نقش Initial Public Offering (IPO) در بانکداری

محصولات و خدمات
–    بررسی محصولات ترکیبی از سرویس‌ها و محصولات فعلی (مثال کاربردی؛ ارائه تسهیلات ارزان قیمت جهت دارندگان دستگاه‌های پایانه فروش با کاربرد و مانده مناسب)
–    شناسایی راهکارها پیرامون ارائه خدمات بانکداری نوین در بستر خدمات محتوا
–    بررسی روشهای افزایش درآمدهای غیرمشاع بانک در دوران تحریم.
–    ارائه مدلی برای طراحی خدمات و محصولات بانکی براساس نیازها و انتظارات مشتریان
–    استراتژی‌های جذب منابع ارزان‌قیمت از طریق ارائه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات
–    بررسی مدل‌های مختلف بیمه‌های خدمات بانکی (سپرده، پول، اعتبار و تسهیلات)
–    پژوهش در زمینه “تعهد پرداخت بانکی(BPO)” و بررسی پیش¬نیازهای لازم برای استفاده از آن به‌عنوان خدمتی جدید
–    پژوهش درخصوص کلیه ابزارهای پرداخت نوین بانکی در حوزه بین‌الملل و راهکارها و شیوه‌های به‌کارگیری آن‌ها در بانک
–    شناسایی فرصت‌های جدید به‌منظور استفاده از ابزارهای نوین مالی اسلامی
–    شناسایی نیازها و فرصت‌های جدید بازارهای هدف به‌منظور صدور ضمانتنامه¬های ارزی

 
فرایندها
–    ارائه مدل درجه‌بندی ادارات امور شعب براساس شاخص‌های بانکداری نوین
–    بررسی و مطالعه چگونگی اجرای بانکداری اختصاصی در بانک ملی ایران
–    روش‌های برآورد تامین مالی شرکت‌های بازرگانی و خدماتی
–    تعیین ابزارها و خدمات بانکی پرکاربرد در فرآیند پولشویی و تأمین مالی تروریسم
–    بررسی الزامات اجرای استاندارد EMV  برای کارت های بانکی

سازمانی
–    بررسی تاثیر ایجاد انگیزه در کارکنان برای پیگیری وصول مطالبات معوق
–    تاثیر تفکر سیستمی بر هماهنگی واحدهای ستاد با صف در بانک
–    تبیین ضرورت و تأثیر نظارت بر مصارف در کاهش میزان مطالبات غیرجاری شعب
–    تبیین جایگاه ضمانت‌نامه‌های ارزی در حقوق بین‌الملل
–    بررسی مزایا و معایب واگذاری برخی از امور انتظامی به بخش خصوصی
–    ضرورت، الزامات و پیش‌نیازهای بانکداری شرکتی
–    بررسی تأثیر اجرای حاکمیت شرکتی بر عملکرد ‌شرکت‌ها
–    چالش‌ها و و موانع واگذاری ‌شرکت‌های تابعه بانک ملی ایران و نقش نهادهای نظارتی در آن
–    طراحی مدل جامع و بومی شده اقتصاد مقاومتی در بانک ملی

مالی
–    بررسی تاثیر شاخص‌های سلامت مالی بر سودآوری بانک
–    ارتباط بین مدیریت سود و کفایت سرمایه در بانک
–    تاثیر الزامات نقدینگی برای بانکها در بازار بین بانکی
–    بررسی نقش کفایت سرمایه بر سودآوری بانک
–    بهینه‌سازی اقلام عمده ترازنامه بانکی
–    ارائه راهکار به منظور کاهش دارایی‌های منجمد و غیرمولد و تبدیل آنها به دارایی‌های مولد
–    ارائه مدل ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های زیرمجموعه بانک، با توجه به نوع فعالیت آن‌ها
–    بررسی تأثیرات اعمال استانداردهای بین‌المللی IFRS بر سودآوری بانک
–    بررسی چالش‌های موجود در بانک ملی جهت کاهش هزینه‌های عملیاتی
–    بررسی شاخص‌ها و راهکارهای نظارت اثربخش بر مصارف (به تفکیک سرمایه ثابت و سرمایه درگردش) در بانک ملی ایران
–    بررسی عوامل مؤثر بر زیان شعب به عنوان تهدیدی جدی برای سازمان با عنایت به لزوم سوددهی هر مؤسسه مالی
–    تجزیه و تحلیل تهدیدها و فرصتهای پیش‌روی بانک ملی با ورود به بورس
–    امکان‌سنجی بکارگیری الگوهای مدیریت دارائی و بدهی‌های ارزی بانک براساس مصوبات کمیته بال
–    بررسی تأثیر بخشودگی مازاد جرائم تأخیر بر ایجاد انگیزه در بدهکاران برای بازپرداخت دیون
–    بررسی اثرات اخذ کارمزد از تراکنش‌های درون بانکی (کارت‌ها) بر رضایت و وفاداری مشتریان
–    بررسی بهای تمام شده محصولات بانک ملی با رویکرد مهندسی مجدد فرآیند ارائه این محصولات به منظور کاهش هزینه‌ها
–    بررسی تأثیر برون‌سپاری امور مربوط به وصول مطالبات غیرجاری بر میزان کاهش مطالبات معوق
–    بررسی تأثیرات بودجه‌ریزی عملیاتی بر سودآوری بانک
–    بررسی راهکارهای جدید و مؤثر وصول مطالبات در بانک ملی ایران
–    بررسی شاخص‌های مؤثر درآمدی بانک ملی به منظور بهینه‌سازی و تقویت شاخص‌های مذکور
–    بررسی عوامل کلیدی موفقیت‌آمیز در سایر بانک‌های تجاری بر میزان کاهش مطالبات غیرجاری
–    بررسی عوامل مؤثر بر زیان شعب به عنوان تهدیدی جدی برای سازمان با عنایت به لزوم سوددهی هر مؤسسه مالی
–    بررسی و آسیب‌شناسی مطالبات معوق بانک
–    بررسی و شناسائی تهدیدات برون سازمانی مؤثر بر افزایش مطالبات
–    شناسایی و بررسی اثرات برون‌سپاری وصول مطالبات بر کاهش آن
–    طراحی مدل مدیریت دارایی‌ها براساس مصوبات کمیته بال
–    ارائه الگویی برای بررسی رابطه بین بانکداری شرکتی و مدیریت سود در بانک‌ها

بازاریابی و مشتریان
–    بررسی رویکرد اعتبارسنجی مشتریان در صدور کارت اعتباری
–    بررسی میزان استقبال و رضایت مشتریان از تبلیغات تلویزیون/ بنرهای سطح شهر/ سایت بانک و …
–    تبیین استراتژی‌های وفاداری مشتریان و بهبود ارتباط با آنها با استفاده از تکنیک‌ داده‌کاوی
–    بررسی تاثیر سیاست‌های آموزشی بانک بر عدم استفاده مشتریان از خدمات بانکداری الکترونیک
–    ارزیابی نیازها، انتظارات و رفتارهای مالی فعلی و آتی مشتریان با تأکید بر مشتریان ممتاز (VIP)
–    استراتژی مربوط به حفظ و ارتقای کمّی مشتریان و رضایت آنها
–    بررسی اشاعه پارامترهای بصری و شعار بانک بر افزایش دید مثبت
–    بررسی انواع روش‌های تبلیغاتی موجود و تعیین نوع تبلیغ جهت افزایش مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز جهت کاهش هزینه‌های شتابی
–    بررسی آثار حضور بانک در شبکه‌های اجتماعی بر اعتماد و وفاداری به برند
–    بررسی آثار حضور بانک در شبکه‌های اجتماعی بر جذب مشتریان جدید
–    بررسی بازاریابی رابطه‌مند و مکانیزم اجرای آن در بانک ملی ایران
–    بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر ایجاد اعتماد و تعهد سازمانی در بانک
–    بررسی تکنیک‌های تجزیه و تحلیل رقبا در شبکه بانکی کشور
–    بررسی شیوه‌های جذب منابع ارزان قیمت و شناسایی بازارهای هدف
–    بررسی ضرورت بازاریابی دیجیتالی در بانک
–    بررسی عادات رسانه‌ای مشتریان بانک و طراحی برنامه تبلیغاتی کارآمد
–    بررسی عوامل رضایت‌مندی و وفاداری مشتریان سپرده‌گذار اعم از حقیقی و حقوقی
–    بررسی عوامل موثر بر ایجاد تصویر ذهنی سازمانی مثبت
–    بررسی عوامل موثر در برندینگ و تبیین شاخص‌های آن در بانک ملی ایران
–    بررسی عوامل مؤثر بر ایجاد تصویر ذهنی سازمانی مثبت با تأکید بر فناوریهای دیجیتال
–    بررسی نقش تبلیغات برتوسعه کسب و کارهای الکترونیکی
–    بررسی و ارائه راهبردهای بازاریابی الکترویکی در بانک ملی ایران
–    بررسی و تحلیل آثار فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بر میزان معرفی بانک به نسل جوان
–    بررسی و تدوین شاخص‌های مشتریان مؤثر در تحقق اهداف بانک و طبقه‌بندی آن‌ها براساس نیاز مشتریان در هر طبقه
–    بررسی و شناخت کانال‌های ارتباطی با مشتریان جهت بهینه‌سازی روش‌های ارتباطی موجود
–    بررسی و شناسایی دلایل کاهش جذابیت‌های خدمات بانکی و ارائه راهبرد برای افزایش آنها
–    بررسی و مطالعه الگوهای جذب و حفظ مشتریان بزرگ (سازمانی و فردی)
–    تأثیر بازاریابی داخلی بر افزایش کیفیت خدمات و رضایت مشتریان
–    تأثیر تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات (ITC) بر بازاریابی خدمات بانکی
–    راهکارهای جذب، وفادارسازی و احیاء مشتریان بانک ملی ایران
–    شناسایی عوامل موثر بر ارتقای برند بانک ملی
–    شناسایی عوامل و بررسی اثربخش تبلیغات هدفمند در افزایش سپرده‌ها و تسهیلات
–    شناسایی و انتخاب مناسب‌ترین کانال‌های ارتباطی در زمینه بازاریابی اجتماعی
–    شناسایی و تجزیه و تحلیل فرصت‌های بازار و ترکیب بهینه آمیخته بازاریابی
–    طراحی مدل سنجش نظرات عمومی مشتریان بانک
–    عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیکی از سوی مشتریان بانک ملی در مقایسه با بانک‌های رقیب
–    میزان تاثیر‌گذاری پارامترهای بصری و شعار بانک بر افزایش دید مثبت عمومی
–    نیازسنجی بازار در زمینه رویکردهای نوین بانکی
–    تحلیل رفتار مشتریان در سپرده‌گذاری و بازپرداخت تسهیلات با استفاده از کلان داده‌ها
–    بررسی و شناسای الگوی سنجش سودآوری مشتری برای بانک
–    بررسی و ارائه مدلی برای بخش‌بندی مشتریان بر مبنای داده‌کاوی

حقوقی
–    بررسی های لازم پیرامون چالش های موجود در دعاوی ورشکستگی از لحاظ ابعاد مالی و اقتصادی و خلاهای تقنینی و تأثیر آن بر منابع بانک و راهبرد حقوقی مقابله با آن
–    بررسی چالش دعاوی راجع به مبایعه نامه های مقدم و تأثیر آن در ابطال اسناد رهنی و راههای قانونی مقابله با آن
–    بررسی پیرامون مسئولیت ضامن در صورت ورشکستگی متعهد اصلی با توجه به مقررات قانونی در مقابل تعهدات تاجر ورشکسته
–     پژوهش درخصوص چالشها و ابهامات و اجمالات قوانین مناقصه و مزایده
–     پژوهش درخصوص مشکلات ترهین محل اجرای طرح در شهرکهای صنعتی توسط بانکها
–    پژوهش درخصوص نحوه اقاله املاک تملیکی در بانکها ( با موضوع اقاله از منظر قانون مدنی متفاوت می‌باشد)
–    بررسی حقوقی راهکارهای نوین در باب عقود اسلامی وابزارهای مالی مرتبط
–    تحلیل حقوقی معایب و مزایای صدور ضمانت نامه توسط شرکت‌های بیمه

منابع انسانی
–    ارزیابی عوامل به وجودآورنده فرسودگی شغلی کارکنان و راههای مقابله با آن در بانک
–    بررسی نقش تعالی شخصیت در پیش‌بینی و مدیریت تعارضات کارکنان و مدیران در بانک
–    ارائه مدلی برای نظام ارزیابی عملکرد شایسته محور با رویکرد جانشین‌پروری
–    بررسی ضرورت آزمون‌های روان شناختی و مهارتی برای انتصابات در مشاغل مهم و کلیدی
–    ارایه راهکارهای جذب مدیران حرفه‌ای و متخصص در ‌شرکت‌های تابعه بانک ملی ایران
–    ارائه راهکارهای نوین برای ارتقاء سلامت جسمانی و کاهش استرس‌های شغلی پرسنل حفاظت فیزیکی
–    امکان‌سنجی طراحی و توسعه نظام آموزش از راه دور در بانک به صورت گسترده
–    بررسی اثر فضاسازی جذاب محیط کار با رعایت استانداردهای مختلف در زمینه ایمنی و حفظ آرامش در محیط کار
–    بررسی بیماریهای سازمانی (شایعه‌سازی، سکوت سازمانی، فراموشی سازمانی، بی‌انگیزشی، …)
–    بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعهد سازمانی کارکنان بانک
–    بررسی تأثیر برنامه‌های آموزشی در ارتقای بهر‌ه‌وری نیروی انسانی
–    بررسی تبیین مولفه‌های موثر بر طراحی دوره‌های آموزشی با تاکید بر اثربخش شیوه‌های نوین آموزش
–    بررسی چگونگی ایجاد تغییر در تفکر سازمانی در راستای تعالی سازمانی
–    بررسی چگونگی ایجاد فرصت‌های یادگیری نظام‌مند و منسجم و نحوه رعایت عدالت آموزشی در بانک
–    بررسی رابطه توانمندسازی مهارت‌های ارتباطی با عملکرد شغلی
–    بررسی رضایت همکاران از خدمات ارائه شده در مراکز درمانی طرف قرارداد در سطح کشور
–    بررسی شیوه‌ها و الگوهای نوین آموزشی در دنیا و امکان‌سنجی پیاده‌سازی آنها در بانک
–    بررسی عوامل رفتاری کارکنان در ارتقای میزان علاقمندی مشتریان به بانک
–    بررسی عوامل مؤثر بر کاهش انگیزه کارکنان به عنوان مهمترین سرمایه بانک
–    بررسی کیفیت ارائه خدمات رفاهی و درمانی مراکز طرف قرارداد با بانک و تأثیر آن بر رضایتمندی کارکنان
–    بررسی میزان کارایی و ضرورت آزمون‌های روان شناختی شغلی برای انتصابات در مشاغل کلیدی
–    بررسی میزان تأثیر اجرای نظام‌مند مدیریت دانش بر بهره‌وری کارکنان بانک
–    بررسی میزان عوامل مرتبط با آسیب‌پذیری روان‌شناختی کارکنان
–    بررسی نقش آموزش در کیفیت ارائه خدمات ارزی در شرایط قبل و بعد از تحریم و رعایت استانداردهای بین‌المللی
–    بررسی نقش برون‌سپاری خدمات درمان بستری در رضایتمندی همکاران در سطح کشور
–    بررسی هزینه فایده برون‌سپاری دوره‌های آموزشی
–    راهکارهای افزایش شادابی و انگیزه کاری پایدار کارکنان شعب بانک ملی ایران با توجه به محدودیتهای سازمانی موجود.
–    شناسایی عوامل موثر بر فشار روانی و بررسی رابطه آن با عملکرد فردی و سازمانی
–    شناسایی مولفه‌های شایستگی مدیران صف و ستاد
–    شناسایی و احصای ریسک‌های منابع انسانی
–    شناسایی و احصای شاخص‌های بهره‌وری منابع انسانی (طراحی و استقرار سیستم مدیریت بهره‌وری منابع انسانی)
–    شناسایی و احصای شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)
–    شناسائی راهکارهای ایجاد انگیزه و ارتقاء سطح دانش و آگاهی کارکنان بانک
–    طراحی مدل صلاحیت حرفه‌ای بانک ملی ایران
–    طراحی مدلی برای سنجش کیفیت و اثربخشی آموزش کارکنان در مؤسسات و مراکز خارج از بانک

اعتباری
–    موانع اعطای تسهیلات به بخش تولید/صنعت، با استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی و …
–    آسیب شناسی نظام بررسی طرح‌ها در بانک ملی و ارائه الگوی بهینه برای آن
–    آسیب‌شناسی و ارائه الگوی بهینه فرآیند بررسی طرحهای اعتباری
–    بررسی تطبیقی شیوه¬های نوین مطالعات درخصوص امکان‌سنجی طرح‌های اقتصادی بانک در کشورهای منتخب
–    بررسی ابعاد حقوقی قراردادهای یکنواخت اعطای تسهیلات ابلاغی بانک مرکزی و ارائه طریق در مواجهه با ادعاهای احتمالی مشتریان بانک و چالش‌های پیش‌روی سیستم بانکی در صورت استفاده از قراردادهای مذکور
–    بررسی برون سپاری فرآیندهای بررسی طرح‌ها، مخاطرات آن و ارائه راهکار
–    بررسی چگونگی اعطای تسهیلات مجدد به بدهکاران بخش‌های مختلف اقتصادی و تأثیر آن بر میزان وصول مطالبات
–    بررسی در خصوص مسئولیت قراردادی و غیرقراردادی بانک در قبال خسارات وارده به مشتری
–    بررسی شرط داوری در قراردادهای دولتی از جمله بانکهای دولتی و موانع قانونی و راهکارهای رفع آن
–    بررسی قیمت تمام شده خدمات اعتباری و روشهای تأمین هزینه‌های مزبور
–    بررسی نقش وثایق در اعطای تسهیلات و جلوگیری از ایجاد مطالبات معوق
–    بررسی و ارائه راهکار درخصوص دعاوی مربوط به ضمانتنامه‌های بانکی و توقف فرآیند پرداخت با نظر بر وقوع اعمال مجرمانه در صدور آن
–    بررسی و ارائه راهکار در خصوص علت عدم محاسبه خسارت تأخیر تأدیه به نسبت اصل و سود در عقود مشارکتی توسط ادارات اجرایی ثبت در پرونده‌های اجرایی
–    بکارگیری الگوریتم‌های هوش مصنوعی در تبیین و ارائه شاخص‌های مؤثر اعتباری
–    تدوین بانک اطلاعاتی جامع برای پرفورماها یا پیش‌فاکتورهای مقایسه‌ای در بررسی فنی طرح‌ها
–    شناسایی و بکارگیری ابزارهای لازم جهت شناسایی ذی¬نفعان واحد در فرآیند بررسی طرح
–    طراحی مدل مناسب اعتبار‌سنجی مشتریان

استراتژی
–    بررسی روش بهبود برنامه عملیاتی و کاربردی بانک در راستای افزایش توان و بهره‌وری کارکنان
–    بررسی و اندازه‌گیری شاخص‌های عدالت و کارایی در نظام بانک ملی
–    مطالعه تطبیقی درخصوص رتبه‌بندی شعب بانک‌ها و ارائه الگوی مناسب

تدارکات
–    بررسی چگونگی فروش اموال تملیکی در شرایط رکود بازار
–    ارائه مدلی مناسب برای پیاده‌سازی مدیریت انرژی در بانک ملی
–    آینده‌پژوهی تاثیر صنعت بانکداری در تدوین برنامه استراتژیک طراحی فضاها و ارگونومی تجهیزات
–    بررسی راه‌های ارتقای کارایی و اثربخشی واحدهای مهندسی شاغل در بخش ارائه خدمات مهندسی ساختمان‌های کثیر بانک
–    بررسی مزایا، معایب و موانع پیاده‌سازی استاندارهای ایزو در سازمان بانک با تاکید بر 4 استاندارد ISO50001 مدیریت انرژی، ISO14001 مدیریت سبز (محیط زیست)، ISO45001 مدیریت ایمنی  و بهداشت شغلی و نظام آراستگی 5S
–    تدوین برنامه راهبردی بانک برای طراحی فضاهای کاری و ارگونومی تجهیزات و لوازم با تاکید بر آینده پژوهی صنعت بانکداری
–    تدوین برنامه راهبردی بانک برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های واجد شرایط بانک
–    مستند‌سازی روشهای طراحی، اجرا، سرویس و نگهداری در ساختمان‌های بانک ملی

بین‌الملل
–    اثرات و شیوه‌های مختلف جرم پول‌شویی در امور ارزی بانک (بازرگانی و غیربازرگانی) و بررسی مقایسه‌ای تأثیرات منفی آن
–    اعتبار سنجی هوشمند مشتریان ضمانت‌نامه‌های ارزی
–    امکان‌سنجی استفاده از اوراق مشتقه موجود در بازارهای بین‌المللی برای پوشش ریسک نرخ ارز و با در نظر گرفتن عملیات بانکداری بدون ربا
–    آسیب‌شناسی و بررسی علل عدم موفقیت در دعاوی مطروحه در مجامع بین‌المللی در حوزه ضمانت‌نامه‌های ارزی
–    بررسی امکان بهره‌مندی از ظرفیت‌های صندوق ضمانت صادرات و شرکت‌های بیمه در صدور ضمانت‌نامه و ضمانت‌نامه متقابل ارزی با تمرکز بر ابعاد حقوقی موضوع بالاخص در شرایط فعلی حاکم بر فعالیت‌های بین‌المللی بانک‌های ایرانی
–    بررسی آثار منفی و نیز فرصت‌های ایجاد شده ناشی از تحریم بر فعالیت‌های ارزی و سودآوری شعب داخل و خارج
–    بررسی تأثیر تحریم‌ها بر کاهش حجم صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی و درآمدهای حاصله و ارائه راهکارهای مقابله با آن
–    بررسی راهکارهای گسترش خدمات کارمزدی در بخش ارز
–    بررسی شرایط حضور بانک درسایرکشورها درقالب تاسیس ویا خرید سهام بانک خارجی
–    بررسی و شناسایی روش‌های ارائه خدمات ارزی و جلب رضایت مشتریان در دوران تحریم
–    بررسی و مقایسه وضعیت بانکهای خارجی در پایبندی به تعهدات تحت ضمانت‌نامه‌های ارزی متقابل صادره به نفع بانکهای ایرانی در شرایط اعمال تحریم‌ها
–    برسی و تأثیر برون‌سپاری وصول مطالبات غیرجاری بر کاهش میزان مطالبات در حوزه ضمانت‌نامه‌های ارزی
–    جایگاه ضمانت‌نامه‌های ارزی در تسهیل مبادلات و قراردادهای بین‌المللی
–    راهکارهای حقوقی بین‌المللی در مواجهه با تحریم‌ها در رابطه با عدم ایفای تعهدات بانکهای کارگزار خارجی تحت ضمانت‌نامه‌های ارزی صادره براساس تضمین متقابل ایشان
–    شناسایی، بررسی و تبیین اثرات نامطلوب تحریم در ارتباط با امور ارز بازرگانی (اعتباری اسنادی، حواله/ برات ارزی) به منظور پیشگیری از تحمیل هزینه‌های مشابه با استفاده از تجربیات گذشته
–    اوراق صکوک ارزی و کاربرد آن در شرایط تحریمی در راستای تامین مالی بخش ارزی بانک

فناوری اطلاعات
–    نقش بانکداری الکترونیک بر کاهش معوقات بانکی
–    ارائه راهکارهای مناسب جهت بکارگیری شبکه‌های اجتماعی به‌منظور سودآوری سرویس‌های بانکی
–    استخراج شاخص‌های بهره‌وری خدمات بانکداری
–    استفاده ازسیستم‌های خبره در عملیات بانکی
–    بررسی روندهای جهانی استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک و ارائه راهکار برای بانک ملی
–    بررسی شیوه‌های پیاده‌سازی سیستم مرکزی (Core Banking) مبتنی ‌بر بانکداری اسلامی در مقایسه با سیستم مرکزی (Core Banking) بانک‌های تجاری متداول در جهان
–    بررسی میزان تاثیر خدمات بانکداری الکترونیکی نوین (بام) در افزایش منابع و درآمدهای کارمزدی بانک
–    بررسی نحوه نهادینه شدن واسطه‌های پرداخت الکترونیک غیربانکی در ایران
–    بررسی نقش روابط عمومی الکترونیک در افزایش منابع بانک و ارائه مدل‌های مرتبط
–    تهدیدات سایبری فراروی شبکه بانکی و رسالت بانک‌ها در تحقق پدافند سایبری
–    چگونگی تحلیل هزینه فایده خدمات بانکداری الکترونیک
–    کاربرد کلان داده در صنعت بانکداری
–    کاربردهای هوش امنیتی در شبکه بانکی
–    نقش تکنولوژی رایانش ابری در ارائه سرویس‌های بانکی
–    نوآوری و فناوری‌های جدید در حوزه امنیت در شبکه بانکی
–    نوسازی و تجدید ساختار بانک براساس پیشرفت‌های بانکداری الکترونیک
–    ارائه مدل بانکداری باز ویژه بانک ملی با در نظر گرفتن مکانیزم‌های امنیتی و الزامات کشوری
–    مدل‌سازی معماری سیستم‌ها و سامانه‌های موجود بانک ملی
–    بررسی تطبیقی مدل‌های مرجع بانکی در حوزه معماری (BIAN,IFW,…)

مدیریت ریسک
–    بررسی رابطه بین ساختار هیات مدیره و ریسک در بانک‌ها
–    تاثیر فرآیند بانکداری الکترونیک در کاهش نرخ ریسک بانک
–    تاثیر اندازه و نسبت اهرم مالی بر ریسک‌پذیری بانک
–    اسناد خزانه اسلامی و نقش آن در تامین مالی و ریسک‌های مترتب بر آن در بانک
–    بررسی رابطه بین ساختار سپرده‌ها با ریسک ورشکستگی بانک/ سودآوری بانکها/ زیان‌دهی بانک
–    بررسی ریسک‌های مرتبط با خدمات الکترونیک بانک ملی ایران
–    ارائه الگوی مناسب برای اندازه‌گیری ریسک دارایی‌های بانک
–    ارائه مدلی برای آزمون استرس (Stress test) در بانک ملی ایران
–    ارزیابی ریسک نقدینگی در بانک‌ها با تأکید بر شاخص‌های سودآوری و اهرم‌های مالی
–    بررسی پیش¬نیازهای استقرار مدل پیش‌بینی ریسک بازار (نرخ ارز، نرخ بهره و غیره) براساس الزامات کمیته بال
–    بررسی اثرات تک نرخی یا چندنرخی شدن ارز در ریسک نرخ ارز بازار
–    بررسی امکان‌سنجی و نحوه ورود بانک در تسهیلات کنسرسیومی و مدیریت ریسک اعتباری بانک در آن
–    بررسی تأثیر رعایت قوانین و مقررات (تطبیق) بر ریسک شهرت بانک
–    بررسی تأثیر ریسک عملیاتی و ریسک شهرت بر بازده بانک
–    بررسی مدل‌های بهینه‌سازی پرتفوی بانک با در نظر گرفتن انواع سنجه‌های ریسک بازدهی
–    بررسی نظام کنترل‌های داخلی در بانک به منظور کاهش ریسک عملیاتی
–    بررسی نقش و ضرورت مدیریت تداوم کسب و کار (BCP)، در حوزه‌های فناوری اطلاعات، لجستیک و سیستم‌های بحرانی بانک ملی ایران
–    بررسی نوسانات بازار و تعیین مارژ مناسب برای جلوگیری از افزایش ریسک در بانک
–    بررسی و آسیب‌شناسی تنگناهای قانونی در مسیر پیاده‌سازی استانداردهای بین‌المللی در حوزه بانکداری
–    بررسی و تعیین شاخص به منظور مدیریت ریسک فناوری اطلاعات
–    بررسی و طراحی نظام مدیریت ریسک منابع انسانی
–    تأثیر ریسک غیرعملیاتی بر تغییرات سود پرتفوی سرمایه‌گذاری‌های بانک
–    شناسایی، تبیین و ارائه راهکار به‌منظور کاهش ریسک‌های مترتب بر صدور ضمانتنامه‌های ارزی
–    شناسایی و ارزیابی ریسک‌های هر یک از فرآیندهای بانک و تعیین راهکارهای پوشش آن‌ها
–    طراحی سیستمی برای محاسبه میزان مجاز برای پذیرش ریسک دربانک ملی ایران براساس روش “ارزش درمعرض خطر”
–    طراحی سیستمی برای محاسبه میزان مجاز پذیرش ریسک در عملیات ارزی
–    مدیریت ریسک تجارت آنلاین

نظارت و سیاستگذاری، مقررات و آئین نامه ها

–    بررسی الگوها، الزامات و قوانین Peer-to-peer- lending  در ایران
–    بررسی نقاط ضعف و قوت اعمال نظارت بر مصارف بصورت مکانیزه و برخط و مقایسه آن با سیستم موجود فعلی با توجه به تجارب سایر بانک‌ها در این زمینه
–    بررسی و آسیب شناسی تنگناهای قانونی در مسیر پیاده‌سازی استانداردهای بین‌المللی در حوزه بانکداری
–    بررسی اثرات تک نرخی یا چند نرخی شدن ارز بر اجرای طرح‌ها
–    بررسی بیت کوین (Bitcoin)‌ و نقش آن در فرآیند پولشویی و تأمین مالی تروریسم
–    بررسی تاثیر قوانین مرتبط با امور بانکی در قانون بودجه سنواتی کل کشور، بر میزان مطالبات شبکه بانکی
–    بررسی تکنیکهای استانداردسازی فرم‌های مورد استفاده در صف و ستاد بانک ملی ایران
–    بررسی عوامل موفقیت شعب موفق بانک و ارائه مدلی اجرایی برای سایر شعب
–    بررسی قوانین و مقررات مربوط به بانکداری اسلامی و الزامات بانک‌های مرکزی کشورهای اسلامی برای ارائه خدمات
–    بررسی میزان اثر بخشی کنترل‌های داخلی در پیشگیری از پولشویی و تأمین مالی تروریسم
–    بررسی نظام کنترل‌ داخلی در بانک به‌منظور کاهش ریسک عملیاتی
–    بررسی و تعیین الگوهای رفتاری و نیز مصادیق نقل و انتقالات مرتبط با تأمین مالی تروریسم
–    طراحی یک برنامه مؤثر و کارا در زمینه شناسایی مشتریان (KYC) برای پیشگیری از بروز پولشویی و تأمین مالی تروریسم
–    مشکلات و موانع اجرایی شدن قانون برگزاری مناقصات در بانک های دولتی بررسی مشکلات بانک‌ها درعملیات اجرای قراردادهای رهنی واحدهای خارج ازکشور
–    نقد و بررسی ماده 126 آیین نامه اجرای اسناد لازم الاجراء در روند اجرایی پرونده‌های بانکی



درباره نویسنده

admin 177 نوشته در جشنواره ملی طرحها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی کاربردی کارفرما محور امیرکبیر دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی توسط واحد فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی استان البرز . ©