no-img
جشنواره ملی طرحها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی کاربردی کارفرما محور امیرکبیر

خرید و فروش پایان‌نامه مقابل دانشگاه تهران - جشنواره ملی طرحها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی کاربردی کارفرما محور امیرکبیر

جشنواره ملی طرحها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی کاربردی کارفرما محور امیرکبیر
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

خرید و فروش پایان‌نامه مقابل  دانشگاه تهران
دی ۲۱, ۱۳۹۹

خرید و فروش پایان‌نامه مقابل دانشگاه تهران


ایسنا/البرز رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره امیرکبیر با گلایه از اینکه هنوز قانون جامع و به روزی در خصوص مالکیت فکری و معنوی در کشور تدوین نشده، گفت: امید است مجلس تصویب قوانین مربوط به مالکیت معنوی را با جدیت بیشتری پیگیری کند و در این خصوص قوانین به روزی وضع شود.

رحیم بنا مولایی روز شنبه ۲۰ دی ماه در مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی امیرکبیر که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار کرد: بحث تعامل صنعت و دانشگاه از سال ۹۳ در اتاق بازرگانی البرز شکل گرفت و از آن سال تا کنون پیگیری‌های مناسبی جهت گسترش تعامل و ارتباط میان این حوزه صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: برای اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه به درستی شکل بگیرد نیازمند تغییر دیدگاه در حوزه آموزش آکادمیک و دانشگاهی هستیم و باید تفکر مدرک محوری را کنار بگذاریم.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره امیرکبیر و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز در ادامه از اهمیت حرکت دانشگاه‌ها به سمت مهارت محوری سخن گفت و افزود: این حرکت در استان البرز با پایه ریزی جشنواره امیرکبیر در حال انجام است.

وی با این توضیح که در حال حاضر بخشی از صنعت کشور سنتی و بخشی دیگر کاملا علمی و بر پایه دانش است، تاکید کرد: تبدیل بخش‌های سنتی صنعت به حوزه مبتنی بر علم روز، نیازمند تغییر دیدگاه‌ها است و نباید به برخی تولیدات نگاه انحصاری داشته باشیم.

بنامولایی در ادامه با گلایه از اینکه هنوز قانون جامع و به روزی در خصوص مالکیت فکری و معنوی در کشور تدوین نشده، گفت: امید است مجلس تصویب قوانین مربوط به مالکیت معنوی را با جدیت بیشتری پیگیری کند و در این خصوص قوانین به روزی وضع شود.

این مسئول اضافه کرد: با تصویب قانون مالکیت معنوی صاحبان صنایع کشور می‌توانند در امنیت بیشتر محصولات خود را تولید کنند و از این طریق رقابت در تولید معنا پیدا می‌کند.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره امیرکبیر با اشاره به زمان و هزینه‌ای که برای تحصیلات دانشگاهی در کشور صرف می‌شود، افزود: در مقابل صرف این موارد، باید یک خروجی مناسب داشته باشیم به همین دلیل باید به سمت کاربردی و کارفرما محور شدن پایان نامه‌ها پیش برویم.

وی با گلایه از اینکه در حال حاضر پایان نامه‌های دانشجویی در مقابل دانشگاه تهران خرید و فروش می شود، عنوان کرد: در این مورد ضعیف عمل کرده‌ایم‌ و زیبنده نیست که وضعیت پایان نامه نویسی در کشور به این شکل پیش رود.

بنامولایی با تاکید بر ضرورت ادغام علم دانشگاهی و تجارب نهفته در طرح‌ها و پایان نامه های دانشگاهی در صنعت گفت: باید در راه اندازی کسب و کارها به فکر شیوه های نوین و بدون نیاز به کارخانه باشیم تا هم در سرمایه صرفه جویی شود و هم خروجی بیشتری را شاهد باشیم.

وی  با اشاره به حمایت اتاق بازرگانی از شرکت های دانش بنیان ها و گروه‌های استارت آپی گفت: قرار بود طرح ها و رساله های منتخب جشنواره امیرکبیر در قالب یک جشن ملی درکل کشور معرفی شود که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های آن، شرایطش مهیا نبود.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره امیرکبیر عنوان کرد: امید است با کارفرما محورمنبی شدن پایان نامه‌ها در دیگر حوزه ها از جمله خدمات بازرگانی، مالی، فنی- مهندسی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته بنامولایی، باید ظرفیت های خالی موجود را شناسایی کرده و از طرفی با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی و دغدغه رهبر معظم انقلاب در این مورد، در شاخه های مختلف از جمله صنعت، از ظرفیت های موجود برای پرکردن این خلاء ها استفاده شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی از صنایع به دلیل نداشتن استراتژی و نقشه راه ورشکسته شده‌اند، افزود: به دلیل نبود این نقشه راه از وزارت صمت گلایه مند هستیم. باید شهرک های تحقیقاتی در کنار شهرک های صنعتی به منظور ترسیم این نقشه ایجاد شود.

وی در پایان عنوان کرد: امید است که اخلاق اسلامی در کسب و کار رعایت شود تا با بهره برداری از علم، دانش و صنعت با هم افزایی و نگاه تحولی  در مسیر تصمیم گیری ها در گام دوم انقلاب پیش رویم و موجب تغییراتی در سطح خاورمیانه شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

 



موضوعات :
اخبار

درباره نویسنده

admin 177 نوشته در جشنواره ملی طرحها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی کاربردی کارفرما محور امیرکبیر دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی توسط واحد فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی استان البرز . ©